באיזה טכנולוגיה משתמשים להפקת סרטי אנימציה?
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות יותר ויותר סרטי אנימציה מסוגים שונים. את המהפכה הראשונה בתחום הכנת סרטון אנימציה ייצר אומנם וולט דיסני לפני עשרות שנים, אך המהפכה השנייה, זו שכולנו נהנים ממנה כעת, יצרו אולפני פיקסר בשנות התשעים, וזו ממשיכה עד היום.
אולפני פיקסר (ביחד עם דיסני) יצרו, בין היתר, את צעצוע של סיפור, בשנת 1996, מה שנחשב עד היום לפורץ דרך בתחום, הביאו לשינוי עצום בכל הנושא של סרטי אנימציה, לא רק בכל מה שקשור לסרטים באופן מלא אלא גם לסרטים קצרים, סרטוני תדמית, סרטוני פרסומות ועוד. השינוי חל בעקבות השימוש במחשבים בצורה הרבה יותר משמעותית ורצינית מאשר בעבר.
מן הסתם, מה שעזר לכך זו העובדה שבשנות התשעים החלו להופיע בשוק מחשבים באיכות גרפית מתקדמת, מחשבים שיכלו לייצר תהליכי הדמיה אשר סיפקו תמונה כמעט אמיתיות. מאז כמובן המצב השתפר, וכיום משתמשים בטכנולוגיה זו לא רק במסגרת סרטי אנימציה אלא גם במסגרת סרטים רגילים, כך למשל בסרטי פעולה, מתח, אקשן, סרטים של גיבורי על וכדומה, חלק גדול מהסרט נוצר במחשב, תוך הדמיה של שחקנים אמיתיים, כך שאין צורך בכלל להשתמש בפעלולנים ואין צורך להשתמש בכמות גדולה של שחקנים, מאחר והמחשב יכול לייצר דמויות בצורה אמיתית.
אחת הדוגמאות הטובות לכך ראינו בסרט האחרון של מארוול, קפטן מארוול. בסרט הזה, דמותו של סמואל ג'קסון חזרה עשרים שנה אחרונה, באמצעות הדמיית מחשב שפשוט השתמשה במראה שלו משנות התשעים והלבישה אותו על הסרט.
סרטי אנימציה הפכו מאוד פופולאריים, בזכות העובדה שכיום הטכנולוגיה היא מאוד איכותית והיכולת לייצר סרט כזה בתוך סטודיו לאנימציה פשוט השתפרה. כמובן, שהשיפור הביא לידי כך שניתן לבצע פעולות שונות שבעבר לא היה ניתן לעשות, כולל האנשה של דברים שונים באופן אופטימאלי, שימוש בצבעים וחומרים שונים, מעבר לכך, זה פשוט נהיה יותר זול מאשר בעבר.
התהליך הראשוני יכול להיות דומה, כתיבה של הטקסט והסרט עצמו במחברת, אך לאחר מכן, זה הרבה יותר קל לבצע את התהליך באמצעות המחשבים הגרפיים השונים שעומדים לרשות היוצרים.